Jest to najbardziej radykalny krok potrzebny do odzyskania zdrowia, który może wymagać całkowitej zmiany stylu życia, nawyków żywieniowych i produktów kupowanych w sklepach spożywczych. Poniżej przedstawiam krótką listę pokarmów, których należy unikać, oraz produktów zalecanych, jak również działań, jakie należy podjąć, aby wprowadzić w diecie pożądane zmiany.

Porządki w spiżarni

Rozejrzyj się po kuchni, lodówce i szafkach z żywnością i usuń cukier, syrop kukurydziany, białe pieczywo oraz produkty z rafinowanej mąki, napoje gazowane, słodzone płatki śniadaniowe oraz wszystkie przekąski zawierające tłuszcz i cukier. Pokarmy i napoje ubogie w składniki odżywcze, obfitujące jedynie w proste węglowodany, sprzyjają rozrostowi drożdżaków i szkodzą zdrowiu. Aby przezwyciężyć problemy zdrowotne wywołane przez drożdżaki, trzeba koniecznie się ich pozbyć. Usuń niezdrową, tanią żywność, produkty przetworzone, zawierające utwardzone lub częściowo utwardzone tłuszcze, barwniki i środki konserwujące.

Poszukuj świeżych i mrożonych warzyw, jajek, oliwy z oliwek i masła bez domieszek. Szczególnie polecam organiczną żywność ekologiczną, która nie jest zanieczyszczona chemicznie. Można ją znaleźć w sklepach ze zdrową żywnością, a także w niektórych supermarketach.

Co można jeść?

• Warzywa niskowęglowodanowe: warzywa kapustne (np. brokuł, kalafior, kapusta), marchewkę, cebulę, paprykę.

Co można jeść w niewielkich ilościach?

• Warzywa wysokowęglowodanowe: ziemniaki, kabaczki, buraki, awokado, fasolę, groszek i inne rośliny strączkowe.

• Pokarm z pełnego ziarna (bez dodatków): pszenicę, ryż niełuskany, kukurydzę, owies, jęczmień.

• Odmiany zboża: grykę, amarantus, komosę ryżową.

• Jaja.

Czego unikać w diecie?

• Cukru i zawierającego go pożywienia.

• Żywności przetworzonej.

• Mięs konserwowanych i wędzonych.

• Grzybów i trufli.

• Większości przypraw i sosów.

• Owoców (w czasie pierwszych trzech tygodni).

• Resztek żywności (żywność pozostała po posiłkach powinna być natychmiast schowana do lodówki, w przeciwnym razie bowiem szybko pokryje się pleśnią).

Co można pić?

• Wodę: pij 8 szklanek dziennie. Ponieważ jednak zwykła woda z kranu może być zanieczyszczona ołowiem, bakteriami i pasożytami, zalecam picie źródlanej wody butelkowanej.

Czego unikać?

• Soków owocowych: obfitują one we fruktozę, rodzaj cukru.

• Napojów alkoholowych: wina, piwa i innych napojów alkoholowych.

Napojów dietetycznych: nie mają one żadnych wartości odżywczych i zawierają składniki, które u osób wrażliwych wywołują niepożądane reakcje.

Wprowadzenie diety w życie

Od początku stosowania diety zalecanej w kandydozie należy unikać cukru (pod każdą postacią), a także innych szybko przyswajalnych węglowodanów. Żywność puszkowana, butelkowana, paczkowana lub przetworzona zawiera zazwyczaj rafinowany cukier, a także inne ukryte składniki. Musisz unikać pokarmów zawierających cukier nie tylko w początkowych tygodniach diety – musisz unikać tych produktów już na stałe.

Przez pierwsze dziesięć dni stosowania diety unikaj pokarmów zawierających drożdże. Oto lista produktów zawierających drożdże i pleśń:

• Pieczywo, ciasta i różne wypieki na drożdżach.

• Wszystkie sery (szczególnie sery pleśniowe, takie jak roquefort).

• Dodatki, sosy, przyprawy zawierające ocet.

• Produkty zawierające słód (słodzone napoje mleczne, płatki zbożowe, a także słodycze).

• Mięsa wędzone i konserwowane.

• Jadalne grzyby (wszelkiego rodzaju grzyby, np. smardze lub trufle).

• Melony (arbuzy, melony kasaba i zwłaszcza kantalupy).

• Suszone i kandyzowane owoce (rodzynki, morele, daktyle, śliwki, figi, ananasy).

• Pozostałości pożywienia z wcześniejszych posiłków.

  • Prev
  • Współpraca
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

Kliknij OK aby zamknąć popup