Surówki

          Surówka z czerwonej kapusty ze słonecznikiem

          Czerwona kapusta ubogaca talerz wspaniałym kolorem, zachęcając do jedzenia, a podprażony lekko słonecznik dodaje wyrazistości i niepowtarzalny smak. Elegancko zwana modrą, ostatnio jakby nieco wyszła z mody, ale czas by wróciła, jest bowiem świetnym dodatkiem do obiadu, zarówno dla wegetarian, jak i osób odżywiających się tradycyjnie. Ta wersja jest inna niż zwykle się przyrządza, bowiem nie poddana jest gotowaniu. Moja dzisiejsza kapusta jest nie tylko piękna, ale również bardzo pyszna i zdrowa.
          Koniecznie spróbujcie!

          Surówka z jarmużu

          Jarmuż jest dobrym źródłem przeciwutleniaczy, witaminy K i C, wapnia. Podobnie jak brokuły oraz warzywa kapustne zawiera sulforafan. Sulforafan jest związkiem posiadającym właściwości przeciwnowotworowe.

          Surówka z selera i orzechów

          Surówka z selera jest bardzo prosta w przygotowaniu i zarazem pyszna. Wystarczy dodać jabłko – najlepiej kwaśne – oraz lekko podprażony słonecznik i orzechy włoskie, czyli składniki, które najczęściej w domu są i już mamy pyszną surówkę do obiadu. Oczywiście można do niej dodać odrobinę majonezu lub jogurtu naturalnego, ale ta z olejem winogronowym jest delikatna w smaku.

          Dla urozmaicenia można do niej dodać sparzone rodzynki, ale nie jest to konieczne.

          Chociaż smak wcale tego nie sugeruje, jest w tym warzywie dwukrotnie więcej witaminy C niż w cytrusach. W zależności od pory roku i sposobu przechowywania może mieć jej nawet do 150 mg w 100 g. 

          Zawiera też naturalną witaminę B kompleks, łącznie z kwasem foliowym i witaminą PP.

          W moim rodzinnym domu taką surówkę z selera robi się od zawsze, a wszystkim którzy  jej jeszcze nie znają bardzo gorąco polecam.

          Wiosenna sałatka z kapusty włoskiej

          Sałatka z kapusty włoskiej jest delikatniejsza, bardziej krucha niż z kapusty białej, a dodatek zieleninki czyni ją jeszcze bardziej atrakcyjną smakowo.

          Zachęcam do wypróbowania jej np. z majonezem z awokado. Warto wzmocnić swój organizm kolejna porcją witamin A, K , C, B6, czy porcją wapnia, potasu oraz magnezu. Doskonała sałatka do ziemniaków i ryżu, oczywiście w towarzystwie wegetariańskich kotlecików.

          źródło: http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/wiosenna-salatka-z-kapusty-wloskiej/

          Najbardziej popularne

          << Poprzedni Play > Stop Następny >>

          Nasz nr 1

          Najnowsze

          „Parmezan” – wegański

          „Parmezan” – wegański

          Na suchej patelni podprażamy słonecznik, pestki z dyni (i siemię lniane - opcjonalnie) na złotawy kolor!!!.

          Mielimy wszystko w młynku na proszek i dodajemy resztę składników.

          Przechowujemy w słoiku

          Doskonały do sałatek, kanapek, kotletów, sosów, warzyw jako przyprawa.

          Zamiast nasion możemy użyć delikatnie podprażone orzeszki nerkowce lub obrane ze skórki migdałyhttp://zdrowienatalerzu.pl/index.php/przyprawa-warzywna-wlasnej-roboty/ (cashew)

          Gryczanex - burgery z kaszy gryczanej

          Gryczanex - burgery z kaszy gryczanej
          1. Kaszę gryczaną gotujemy w 2,5 szklankach osolonej wody z przyprawami.
          2. Cebulę podsmażamy na oleju.
          3. Tofu i cebulę miskujemy w robocie kuchennym lub żyrafą częściowo.
          4. Mieszamy resztę składników i doprawiamy.
          5. Panierujemy w bułce tartej. W wersji bezglutenowej dobieramy ulubioną panierkę np. zmielone siemię lniane, orzechy, słonecznik i inne.

          Zupa ogórkowa na surowo

          Zupa ogórkowa na surowo
          Glony zalać przegotowana wodą, odstawić.
          Warzywa umyć, obrać i grubo pokroić i zmiksować je z wodą z ogórków na dość gładko (z wyjątkiem jednego ogórka).
          Dodać przyprawy i raz jeszcze pulsacyjnie wymieszać.
          Dodać ostatni pokrojony ogórek i koperek.
          Wymieszać łyżką.

          Michałki

          Michałki
          Przez maszynkę do mielenia przepuścić fistaszki. Połowę odłożyć do pojemnika, w którym będziemy wyrabiać masę na michałeczki.
          Resztę orzechów przepuścić przez maszynkę po raz drugi. Dołożyć do pojemnika.
          Przez maszynkę przepuścić wiórki 4 - 5 razy czyli aż powstanie masełko kokosowe przyjemnie smarowalne. Dołożyć do pojemnika.
          Migdały rozgnieść w moździerzu lub w mocnym woreczku na mrożonki rozbić wałkiem na malutkie kawałeczki.
          Resztę składników dołożyć do pojemnika i masę wyrabiać dłonią 2 - 3 minuty, aż się dobrze połączy a ksylitol w większości rozpuści.
          Całość ugnieść w foremce i odstawić na 30 minut do lodówki albo na balkon, jeśli jest u Was tak zimowo jak u mnie :-D

          Prosta musztarda z namoczonej gorczycy

          Prosta musztarda z namoczonej gorczycy
          1. Gorczycę zalać wodą i odstawić na kilka godzin (zostawiłam na 14... )
          2. Wszystkie składniki zmiksować do preferowanej ziarnistości. W razie potrzeby dodać nieco wody.
          3. Przechowywać w lodówce do 2 miesięcy.

          Wyświetlane:

          1. „Parmezan” – wegański
          2. Gryczanex - burgery z kaszy gryczanej
          3. Zupa ogórkowa na surowo
          4. Michałki
          5. Prosta musztarda z namoczonej gorczycy

          Spróbuj tego

          • Pasta z groszku w wersji raw
            Opis:

            Bardzo lubię pastę z zielonego groszku (nie fasolka, ale prawie) i robię ją od wielu lat. Do niedawna robiłam z groszku zapuszkowanego ;-) Puszki jednak cieszą się wątpliwą reputacją, bo aluminium, bo sól, bo minimum witamin itp. Mrożonki tez nie pierwsza świeżość, ale i tak lepiej niż pucha. No, najlepszy jest groszek latem, zieleniutki, chrupiący, słodki, soczysty,... no, latem... I pomyśleć, że Adam z Ewą mieli tak cały rok na okrągło...
            Wracam do rzeczywistości: biało za oknem, ale w zamrażarce siedzi zbierany właśnie latem groszek. Dlaczego nie wykorzystać go na surowo? Kolor wyszedł powalający, smak ...hm...surowy? W tym jednak wypadku to nie wada a walor unikalny. Mam za sobą trzymiesięczny okres surowego żywienia się i mi go trochę brakuje. Ta pasta zaspokaja tęsknotę przynajmniej w części.

            Doskonała do chrupiącego chleba z gara.
            Nadaje się też jako smarowidło do naleśników z ciecierzycy (przepis wkrótce) razem w krojonymi warzywami.

             

            Więcej podobnych przepisów znajdziesz na: http://swojskozfasolka.blogspot.com

            Czytaj więcej..

          A to ciekawe ...

          • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
          • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
          • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
          • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
          • Sorgo (Sorghum ) - bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
          • Borówki amerykańskie - mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.
          • Prev
          • Współpraca
          Template Settings
          Select color sample for all parameters
          Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
          Background Color
          Text Color
          Select menu
          Google Font
          Body Font-size
          Body Font-family
          Direction
          Scroll to top

          Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

          Kliknij OK aby zamknąć popup